Kolejne jednostki straży pożarnej poprawiają komunikację, wdrażając platformę Lincall

Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w Jędrzejowie i Pińczowie korzystają z systemu telekomunikacyjnego Lincall. Rozwiązanie autorstwa Infover dedykowane jednostkom straży pożarnej poprawia jakość obsługi zgłoszeń alarmowych oraz usprawnia komunikację głosową.

System, z którego z powodzeniem korzystają już Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach, Włoszczowej, Końskich, a także Wojewódzka i Miejska Komenda Straży Pożarnej w Kielcach, zapewnia bezpieczeństwo połączeń alarmowych na numer 998.

– Platforma została przystosowana specjalnie do pracy w komendach straży pożarnej. Funkcjonalności systemu tak jak np. optymalizacja czasu nawiązywania połączeń z innymi służbami czy telefoniczna koordynacja działań operacyjnych usprawniają i ułatwiają prace strażaków na co dzień gwarantując bezpieczeństwo działania – wyjaśnia Hubert Zarychta, Menadżer Produktu Lincall.

Dodatkowo platforma Lincall, dzięki funkcji Click2Call, umożliwia nawiązywanie połączeń bezpośrednio z poziomu książki telefonicznej, bez konieczności przechowywania dużej ilości papierowych spisów.

Wdrożenie systemu Lincall w jednostkach Państwowej Straży Pożarnej wpływa także na zmniejszenie kosztów połączeń.– Jest to możliwe dzięki zastąpieniu dotychczasowych urządzeń do nagrywania rozmów i radiostacji jednym rozwiązaniem wykorzystującym interfejs webowy – zauważa Hubert Zarychta.

W ramach wdrożenia Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w Jędrzejowie i Pińczowie zostały wyposażone w nowoczesne aparaty IP, posiadające funkcję prowadzenia rozmów w jakości HD.

Działająca u strażaków platforma Lincall posiada również funkcje telekonferencji bez limitu użytkowników i pokoi. Obsługuje wirtualne faksy wraz z archiwum faksów odebranych i wysyłanych oraz umożliwia nagrywanie zapowiedzi głosowych bezpośrednio z interfejsu www.