
INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna jest dedykowanym systemem do obsługi punktów sprzedaży detalicznej. To proste w obsłudze narzędzie umożliwiające prowadzenie sprzedaży na paragon i fakturę, nie wymagające od pracowników zaawansowanej znajomości obsługi komputera. Przyjazny i w pełni funkcjonalny program zapewnia pełną obsługę słowników (towary, kontrahenci, itp.), gospodarki magazynowej, obsługę kasy (raporty kasowe) oraz zbiór analiz pozwalający śledzić procesy sprzedażowe rejestrowane w systemie.
INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna może pracować jako samodzielny program w konfiguracji jedno lub wielostanowiskowej oraz jako część systemu INSIGNUM współpracując z modułem INSIGNUM Centrala. Dodatkowy moduł INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna POS umożliwia w pełni funkcjonalną i szybką sprzedaż na stanowisku kasowym bez kontroli stanów magazynowych w momencie sprzedaży.
INSIGNUM Sprzedaż Detaliczna zapewnia:
1. Pełną obsługę sprzedaży detalicznej wraz z:
• fakturami i fakturami do paragonów,
• zwrotami do paragonu,
• fakturami korygującymi.
2. Obsługę opcji dodatkowych pozwalającą na rozszerzenie sprzedaży oraz świadczenie usług, takich jak:
• sprzedaż doładowań na drukarce fiskalnej,
• płatności za rachunki BluePay
• ewidencja prasy (pełna wymiana informacji o dostawach i zwrotach prasy z systemem dystrybutora prasy),
• ewidencjonowanie i wydawanie gadżetów (tzw. Sampling),
• kompletacja („mała produkcja”),
• sprzedaż na Karty Stałego Klienta – program lojalnościowy (rabaty i zbieranie punktów),
• sprzedaż biletów na imprezy masowe,
• obsługę opakowań zwrotnych,
• obsługa przesyłek K-Ex,
• obsługa różnych akcji promocyjnych (nagrody za kody, promocje cenowe).
3. Elastyczność pozwalającą na dopasowanie działania programu do działania firmy poprzez:
• tworzenie słowników dokumentów magazynowych według własnego uznania,
• tworzenie słowników magazynów – dowolna liczba magazynów wewnętrznych i zewnętrznych,
• możliwości ewidencji zapasu w cenach zakupu lub cenach sprzedaży,
• obsługę kodów kreskowych o zmiennej ilości (kody zawierające cenę lub wagę towaru),
• możliwości kontroli uprawnień pracowników – począwszy od całkowitego odjęcia uprawnień dowolnej, osobie korzystającej z oprogramowania, a skończywszy na udostępnieniu wszystkich opcji programu dowolnemu pracownikowi,
• rozbudowanej polityce cenowej (widełki cenowe, narzutowniki, dokumenty przecen, zaokrąglanie cen).
4. Ergonomię i automatyzację ułatwiającą i przyspieszającą pracę w punkcie sprzedaży dzięki:
• przyjęciom na podstawie zamówień,
• importom do dokumentów z plików XML,
• automatycznym zwrotom do dostawców,
• zamówieniom automatycznym (według kalendarza, inicjowanym „ręcznie”, alertowym, importowanym z pliku XML),
• wymiana elektroniczna z kontrahentami,
• parametrom sterującym zamówieniami (liczba dni zapasu towaru, zapas minimalny, zapas alertowy, dopuszczalne zmniejszenie/zwiększenie zamówienia automatycznego – możliwość ograniczenia ingerencji operatora w ilości zaproponowane do zamówienia przez system),
• generowaniu protokołów reklamacyjnych (wydruk, dodatkowe zamówienie).
5. Wspomaganie inwentaryzacji (kolektory, narzędzia).
6. Liczne raporty (sprzedaż, stany magazynowe itp.).

- nowoczesne stanowisko sprzedaży - terminal POS, drukarka fiskalna, czytnik kodów kreskowych, szuflada, waga kalkulacyjna,
- prostota obsługi - prosty interfejs użytkownika, intuicyjna obsługa za pomocą ekranu dotykowego (w tym także klawiatura ekranowa), krótki czas szkolenia, jeden paragon = 2 x naciśniecie przycisku,
- szybkość – obsługa czytnika kodów kreskowych, obsługa towarów wagowych i wag (wybrane modele wag kalkulacyjnych), sprzedaż prasy za pomocą czytnika z uwzględnieniem numerów serii, wydawanie/sprzedaż opakowań,
- bezpieczeństwo – użytkownicy pracujący na swych loginach, rozbudowane uprawnienia chroniące przed nadużyciami,
- uniwersalność – różnorodna konfiguracja, obsługa kart stałego klienta/system rabatów, obsługa towarów powiązanych, możliwość prowadzenia sprzedaży dla Klientów nawet po zerwaniu łączności z serwerem zapleczowym (awaria serwera, awaria łączy), możliwość sprzedaży towarów pomimo ich braku na stanie magazynowym Insignum Sprzedaż Detaliczna (np. opóźnienie we wprowadzeniu dostawy do systemu),
- otwartość – możliwość sprzedaży Telekodów do telefonów komórkowych, ciągły rozwój systemu.

