
INSIGNUM Sprzedaż Hurtowa wspomaga zarządzanie sprzedażą i gospodarką magazynową zarówno w pojedynczej hurtowni, jak i sieci punktów sprzedaży. Swoją uniwersalność zawdzięcza zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz odpowiedniej konstrukcji nastawionej na skalowalność i ergonomię.
Obsługa sieci hurtowni (firm wielooddziałowych) może odbywać się zarówno z wykorzystaniem lokalnych serwerów (w oddziałach), jak i pracy na wspólnym serwerze (w centrali firmy). W każdym z przypadków oferujemy szereg specjalnych narzędzi wspomagających taką pracę.
Oprócz standardowych funkcjonalności obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej Insignum Sprzedaż Hurtowa zapewnia:
1. Prowadzenie różnorodnej polityki cenowej umożliwiającej korzystanie m.in. z:
• narzędzi „pilnujących” poziomu ogólnej marży na transakcjach
• cenników indywidualnych kontrahentów (np. obsługa umów poprzetargowych)
• upustów procentowych przypisanych kontrahentom do poszczególnych grup towarowych
• wielu cenników z możliwością stosowania cen minimalnych i maksymalnych
• cenników indywidualnych kontrahentów (np. obsługa umów poprzetargowych)
2. Zarządzanie kredytami kupieckimi i płatnościami kontrahentów:
• analizy rozliczeń z kontrahentami
• pełna obsługa płatności, zarówno w Insignum Sprzedaż Hurtowa, jak i we współpracy z modułem Insignum Finanse i Księgowość)
• limity kredytowe (kredyt kupiecki) z możliwością ewidencji dokumentów związanych z przydzielaniem limitów
3. Zarządzanie pracą przedstawicieli handlowych (PH):
• analizy płatności kontrahentów według PH
• wspomaganie wyliczeń premii dla PH
• analizy sprzedaży według PH
• przypisywanie PH do klientów i w dokumentach
4. Rozbudowany moduł analiz:
• analizy sprzedaży z wykorzystaniem różnych informacji powiązanych z dokumentami
• stany i obroty magazynowe – „wyłapywanie” pozycji o słabej rotacji
• analizy sprzedaży: wg asortymentu, kontrahentów, PH, analizy łączone
• grupowanie (kategoryzowanie) towarów i kontrahentów z pomocą drzew klasyfikacji
5. Moduł wspomagający zamówienia do dostawców:
• analizy sprzedaży z wykorzystaniem różnych informacji powiązanych z dokumentami
• wyliczanie przez system jakie ilości towarów powinny być zamówione
• przyjęcia tworzone na podstawie zamówień
• tworzenie i ewidencja zamówień
• Zamówienia od odbiorców i oferty cenowe.
6. Elektroniczna wymiana dokumentów :
• analizy sprzedaży z wykorzystaniem różnych informacji powiązanych z dokumentami
• współpraca z modułem INSIGNUM eDOKUMENTY – tworzenie i zapisywanie elektronicznych wersji faktur
• import dostaw z plików XML
• wysyłanie do klientów dokumentów jako pliki XML lub TXT
7. Wspomaganie inwentaryzacji :
• analizy sprzedaży z wykorzystaniem różnych informacji powiązanych z dokumentami
• wspomaganie spisu mobilnymi kolektorkami danych
• import arkuszy spisowych z plików
• możliwość bezpiecznego wpisywania arkuszy na wielu stanowiskach jednocześnie
• kompensaty wartościowe i ilościowo wartościowe w rozliczaniu inwentaryzacji

- sprawną sprzedaż – proste okienko, ograniczona ilość funkcji, sprzedaż niezależna od obciążenia serwera INSIGNUM Sprzedaż Hurtowa,
- możliwość prowadzenia sprzedaży dla Klientów nawet po zerwaniu łączności z serwerem zapleczowym (awaria serwera, awaria łączy),
- możliwość sprzedaży towarów pomimo ich braku na stanie magazynowym iHurt (np. opóźnienie we wprowadzeniu dostawy do systemu).


- stosownym oddzieleniu tych magazynów od magazynów „własnych”,
- automatycznym pobieraniu towarów z magazynu konsygnacyjnego na magazyn własny w trakcie sprzedaży/wydawania towarów dla klientów.
- „WZN” – wydanie z magazynu konsygnacyjnego,
- „PZN” – przyjęcie z magazynu konsygnacyjnego.Aby niepotrzebnie nie mnożyć dokumentów, dla potrzeb pobieranych pozycji – tworzymy dla danego producenta jedną parę WZN -> PZ. Po włączeniu modułu w słowniku magazynów możemy tworzyć magazyny obce, które dodatkowo będą pełniły rolę magazynów konsygnacyjnych. Każdemu z takich magazynów przy pisujemy „kontrahenta powiązanego” decydując o tym, którego dostawcy (producenta) jest to magazyn. W celu prawidłowej obsługi firm wielooddziałowych (gdzie może być wiele magazynów danego producenta) wprowadzono mechanizm wiązania magazynów własnych z magazynami konsygnacyjnymi. Powiązanie to ustala z jakiego magazynu konsygnacyjnego będą „dobierane” towary w sytuacji gdy nie będzie ich na stanie magazynu własnego.
INSIGNUM Wspomaganie Produkcji to moduł wspomagający zarządzanie procesem produkcji ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania gospodarką magazynową.
Jak działa?
1. W kartotece towarowej iHurt, dla asortymentów oflagowanych jako wyroby, definiowany jest ich skład, czyli to jakie materiały, surowce i opakowania zwrotne są potrzebne do wyprodukowania wyrobu - ich ilość oraz procent strat. Definicja ta wykorzystywana jest jako podpowiedź w obsłudze zleceń produkcyjnych, jednak ostateczny skład wyrobu ustalany jest w konkretnym zleceniu.
2. Dział sprzedaży wpisuje zlecenia produkcyjne sygnalizując zapotrzebowanie na konkretny asortyment. Zlecenia otrzymują status "Zapotrzebowanie" i nie powodują żadnych ruchów magazynowych. Nie wymagają także dostępności surowców ani opakowań. System na podstawie definicji składników produktu informuje o stanie dostępności materiałów, ostrzega o ewentualnych brakach, ale zlecenie można wystawić nawet jak nie ma w danej chwili wystarczających zapasów do realizacji produkcji.
3. Dział produkcji weryfikuje zlecenia i ustawia je w status "Do realizacji". Status ten wymaga dostępności materiałów w magazynie, ale nie powoduje jeszcze ruchów magazynowych.
4. Po realizacji produkcji zlecenie jest uzupełniane o odpowiednie informacje (faktyczne ilości wytworzonego produktu, zużytych materiałów, straty) i ustawiane w status "Zrealizowane". Czynność ta powoduje wystawienie powiązanych ze zleceniem dokumentów magazynowych takich jak:
- RWP - wydanie materiałów i opakowań,
- PWP - przyjęcie wyrobu gotowego i opakowań,
- RWPS - rozchód wewnętrzny strat.
5. Dodatkowo, system może przesunąć wyprodukowane wyroby na magazyn handlowy.
INSIGNUM Mobilny Magazynier to nowoczesna aplikacja wspomagająca prowadzenie gospodarki magazynowej. Za pomocą urządzeń mobilnych umożliwia przyjmowanie, wydawanie, sprzedaż oraz inwentaryzowanie towarów. Dzięki szerokiemu zastosowaniu, efektywnie zastępuje działanie kolektora danych.
INSIGNUM Mobilny Magazynier zapewnia:
• Automatyzację i optymalizację procesów magazynowych
• Szerokie zastosowanie obejmujące wspomaganie: przyjmowania, wydawania, sprzedaży oraz inwentaryzowania towarów
• Pracę na wielu rodzajach urządzeń mobilnych działających na systemie operacyjnym Android
• Współpracę z bezprzewodowymi skanerami kodów kreskowych działających po Bluetooth
• Maksymalnie uproszczony interfejs
• Możliwość rozbudowy i dopasowanie do potrzeb
INSIGNUM Mobilny Magazynier to narzędzie usprawniające zarządzanie magazynem. W szybki i łatwy sposób we współpracy z modułem INSIGNUM Sprzedaż Hurtowa wspomaga czynności związane z inwentaryzacją, sprzedażą, przyjęciami, zamówieniami do dostawcy, czy kontrolą stanów magazynowych przy jednoczesnej prostocie obsługi.
Narzędzie komunikuje się z iHurt bezprzewodowo (przez WiFi), ale nie wymaga stałego dostępu do sieci. Jest on konieczny jedynie w przypadku wymiany informacji z INSIGNUM Sprzedaż Hurtowa (logowanie, aktualizacja bazy towarowej, wgrywanie danych do iHurt). Dzięki wykorzystaniu przez urządzenie własnej bazy SQL, podczas wpisywania danych (towary, ilość), dostęp do sieci nie jest wymagany.
Działanie aplikacji jest bardzo proste co ułatwia i przyśpiesza procesy związane np. z realizacją zamówień, czy też kontrolą stanów magazynowych. Jasne i czytelne komunikaty są zrozumiałe dla każdego pracownika magazynu.
Narzędzie wspomaga inwentaryzację poprzez tworzenie w urządzeniu mobilnym arkuszy spisowych, które są wysyłane do inwentaryzacji iHurt. W zakresie sprzedaży tworzy koszyki towarów z informacją o ilości i przedmiocie zamówienia, które są wysyłane do iHurt.
Aplikacja poprzez tworzenie koszyków towarów usprawnia również przyjęcia, zamówienie do dostawców, kontrolę stanów magazynowych, czy też wymianę uszkodzonych etykiet.
INSIGNUM Mobilny Magazynier, w zależności od potrzeb i oczekiwań naszych Klientów, może zostać rozbudowany i poszerzony o nowe funkcjonalności, co czyni go rozwiązaniem dedykowanym.
Wdrożenie INSIGNUM Mobilnego Magazyniera pozwoli m.in. na optymalizację czasu pracy pracowników magazynu, ograniczenie kosztów oraz eliminacje pomyłek i błędów, które często towarzyszą zarządzaniu gospodarką magazynową.



- Zdefiniowanie wielu magazynów wysokiego składowania - niezbędne np. do obsługi firm wielo-oddziałowych pracujących na wspólnym serwerze.
- Ustalanie listy magazynów logicznych ( INSIGNUM Sprzedaż Hurtowa), które będą współpracowały z danym MWS a które nie. Dzięki temu nie wszystkie magazyny muszą współpracować z MWS (rozkładać i pobierać towary z miejsc składowania).
- Przechowywanie danego towaru w wielu miejscach składowania.Umożliwia wydawanie jednym dokumentem towarów pochodzących z różnych miejsc składowania.