Nowoczesny system telekomunikacyjny Lincall został wdrożony w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – Państwowym Zakładzie Higieny. Rozwiązanie, którego autorem jest firma Infover, kompleksowo usprawnia komunikacje wewnętrzną i zewnętrzną w instytucji.
Dzięki wdrożeniu systemu kieleckiej spółki Państwowy Zakład Higieny ograniczył koszty połączeń, znacząco poprawiając jakość i szybkość komunikacji. Dodatkowo, dostarczono dedykowaną aplikację na komputery PC – Lincall Communicator umożliwiająca przeprowadzenie rozmów audio, video oraz przesyłanie wiadomości tekstowych (chat) także z wykorzystaniem nowoczesnych aparatów telefonicznych.
Przedmiotem działalności NIZP-PZH jest prowadzenie badań naukowych, prac rozwojowych oraz usługowo-badawczych z zakresu zdrowia publicznego, dostosowanych do potrzeb ochrony zdrowia ludności, a także wdrażanie i upowszechnianie wyników prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych.
Przed wdrożeniem systemu Lincall zakład korzystał z tradycyjnej centrali telefonicznej. Stawiając na rozwój instytucja wybrała rozwiązanie, które zautomatyzuje proces komunikacji, podnosząc jakość połączeń. Umożliwi przeprowadzanie telekonferencji i wideokonferencji. Z uwagi na wprowadzony w kraju stan epidemii, funkcjonalności te miały kluczowe znaczenie przy wyborze rozwiązania.
Platforma Lincall to nowoczesny system telekomunikacyjny, z którego z powodzeniem korzysta kilkadziesiąt polskich jednostek samorządowych, oddziały straży pożarnej czy placówki medyczne, a także firmy. To jeden z nielicznych na rynku produktów tego typu, przygotowanych od podstaw przez polskich informatyków, co gwarantuje bezpieczeństwo i stabilność działania.
– System telekomunikacyjny Lincall jest stale rozwijany. Słuchamy naszych klientów i dostosowujemy go do ich wymagań i potrzeb, trendów rynkowych, przepisów polskiego prawa. Dysponujemy infolinią obsługiwaną przez naszych specjalistów. Nie ma więc konieczności zamawiania drogich usług serwisowych firm zewnętrznych, jak to ma miejsce w przypadku central systemowych dostępnych na rynku – mówi Piotr Gwiazda, dyrektor handlowy Infover.
Do Państwowego Zakładu Higieny trafiły także nowoczesne aparaty telefoniczne, posiadające funkcję prowadzenia rozmów w jakości HD oraz funkcjonalność autoprovisioningu, pozwalająca na zdalną konfigurację. Została dostarczona również funkcjonalność skryptów umożliwiająca integrację systemu telekomunikacyjnego Lincall z różnymi systemami zewnętrznymi m.in. w celu automatyzacji procesu obsługi dzwoniącego.
Istniejące łącza analogowe w PZH zostały wymienione na nowoczesne łącze SIP TRUNK, ograniczające koszty i zwiększające możliwości telekomunikacyjne centrali, a dzięki redundancji zapewnia bezpieczeństwo połączeń.