
Tak, system INSIGNUM ERP umożliwia współpracę z KSeF w dwóch wariantach, które można dopasować do specyfiki i skali działalności przedsiębiorstwa.
System jest dostępny w wariancie BASIC oraz PRO, który obejmuje wdrożenie dedykowanego rozwiązania do zarzadzania wymiany danych z KSeF, czyli INSIGNUM eArchiwum.
System KSeF jest odrębnym repozytorium pod nadzorem Ministerstwa Finansów, które zastąpi eDokumenty oraz inne narzędzia i portale związane z wymianą faktur elektronicznych między krajowymi przedsiębiorcami.
System INSIGNUM ERP w wersji PRO zapewnia automatyczną wysyłkę faktur sprzedaży oraz import faktur zakupu z systemu KSeF.
Taka opcja jest dostępna w wariancie przewidującym wdrożenie INSIGNUM eArchiwum do zarządzania wymianą danych z KSeF. Umożliwia stworzenie w eArchiwum systemu reguł, które na podstawie wybranych danych pozwolą na wstępną segregację dokumentów np. na faktury kosztowe, towarowe. Identyfikacja oddziałów może odbywać się poprzez wskazanie adresu dostawy bądź kody oddziału zawartego np. w numerze GLN.
Struktura KSeF obejmuje również pozycje towarowe, w związku z czym system iHurt zachowa możliwość odczytania pozycji towarowych z faktur pobranych z KSeF. Takie pozycje mogą być następnie przyporządkowane do kartotek towarowych funkcjonujących w danej jednostce.
INSIGNUM eArchiwum pobiera ustrukturyzowany plik xml faktury bezpośrednio z systemu KSeF, po czym zapisuje go w wewnętrznej bazie danych.
Faktury papierowe mogą być digitalizowane i przekazywane jako plik pdf/jpg do eArchiwum, po czym przekazywane na ścieżki eObiegu dokumentów w celu ich dalszego procesowania. Ponadto faktura towarowa po jej zdigitalizowaniu, może być przekazana do poczekalni dostaw w iHurt i powiązana z fakturą/dokumentem magazynowym. W konsekwencji zarówno w iFK, jak i w iHurt możemy zachować – powiązany z określonym zapisem – obraz faktury zakupu spoza systemu KSeF.
INSIGNUM eArchiwum zachowa także możliwość automatycznego odbierania poczty elektronicznej z fakturami.
Tak, jeśli posiadamy system INSIGNUM eArchiwum możemy dodawać i lokalnie zapisywać własne załączniki do dokumentów pobranych z systemu KSeF. Możemy również wiązać takie faktury z innymi pozaksięgowymi dokumentami znajdującymi się w eArchiwum, jak umowy, czy projekty.
W ramach wdrożenia systemu przewiduje się szkolenie użytkowników na zasadach ustalonych z działem handlowym oraz konsultantem prowadzącym szkolenie.
KSeF to kluczowy etap w wieloletnim procesie transformacji cyfrowej polskiej gospodarki. Obowiązek ten stanowi ogromne wyzwanie dla wielu firm, jednak przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi otwiera wiele nowych możliwości w zakresie usprawnienia procesowania faktur zakupu i obiegu dokumentów. INFOVER wspiera przedsiębiorców zarówno poprzez tworzenie całkowicie nowych rozwiązań pozwalających na cyfryzację i automatyzację procesów, jak też dostosowywanie systemu do nowych wymogów określanych przez ustawodawcę.
Tak, w INFOVER organizujemy webinary poświęcone obsłudze KSeF. Prezentujemy na nich liczne funkcjonalności systemów zaangażowane w te procesy, a także pokazujemy możliwości automatyzacji różnych obszarów, np. obiegu dokumentów. Każda nowa funkcjonalność jest również szczegółowo opisana w udostępnionej instrukcji, a w razie wątpliwości nasi Klienci mają możliwość skontaktowania się z helpdeskiem.
🎥 Nagrania wszystkich webinarów są dostępne na naszym kanale Insignum ERP w serwisie YouTube:
Paweł Forębski
Michał Michalski
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Wyrażając zgodę, zgadzasz się na używanie plików cookie zgodnie z naszą polityką plików cookie.
Gdy odwiedzasz dowolną stronę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w postaci plików cookie. Kontroluj swoje osobiste usługi plików cookie tutaj.